Vem är du, vem är jag...

              

...det ska jag nu berätta.
Jag heter om ni inte räknat ut det än, Cecilia Lindberg, jag är en just nu Mammaledig kvinna, tjej (!?) i mina bästa år som lever ett helt vanligt Svenssonliv med sambo, barn, bonusbarn, villa men inte VOLVO, inte ens körkort faktiskt, ute på landet någonstans i västra Sverige.

Jag har åsikter, tankar och funderingar om allt, eller i alla fall väldigt mycket, ibland kan jag hålla dem för mig själv och ibland kan jag det inte och då är det skönt att få skriva av sig - det är alltså därför jag bloggar - i mångt och mycket för min egen skull.

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord, om smått och om stort, personligt och opersonligt, allt du kan tänka dig så bara för att jag är mamma och älskar alla mina barn, biologiska som bonusar, så vill jag inte kalla det här en mammablogg - men det är kanske upp till er att avgöra så småningom.

När jag inte bloggar gör jag som de flesta andra, försöker få ihop vardagen med läxor, träningar. jobb, skola, nytta och nöje vilket ibland är en lätt match och ibland ett evigt pusslande för att få ihop alla delar. Men jag älskar mitt liv just nu så jag kan inte klaga på livspusslet jag till stor del själv valt att leva med...

...när jag hinner och alla bitar faller på plats, en sån dag då allt är lätt som en plätt så fotograferar jag, allt och inget, det är en av mina stora passioner, det och hästar. Både att åka ut till stallet och att gå en vända med kameran är för mig frihet, lugn och ro, som en oas mitt i allt kaos - min fristad. tyvärr hinns stallet inte med så ofta som jag ibland skulle önska men fotograferandet hinns med desto mer med fyra barn i familjen så alla foton jag lägger upp är tagna av mig - om jag inte anger något annat. Jag vill att ni respekterar att bilderna är mina och ägs av mig.

Jag håller just nu på att designa om den här bloggen för att den ska passa mig så många förändringar kommer att ske på kort tid men jag hoppas att du vill följa med på resan genom mitt liv från start här hos mig. Är du nyfiken på mitt idigare bloggande kan du kika in här - Ab imo Pectore. Är du mer nyfiken på mina bilder så kikar du istället in här En bild säger mer än 1000 ord, det är dessa två bloggar som nu ska bli en, här och nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0