Min underbara prinsessa


Jag har en underbar prinsessa till

 

- en Tova från ett tidigare förhållande. Hon är ganska precis 7,5 år och har just börjat i första klass. Hon både läser, skriver och räknar och tycker stundtals att skolan är överflödig, allra helst för att hon inte fått några läxor än.

Tova är en skärpt tjej med många järn i elden, hon rider och älskar hästar, framför allt russet Zita. Dansar och är med kompisar eller terroriserar sina bröder. Bröder ja, det är hon, Kasper och Kristoffer som själva valt att kalla varandra för syskon och de är precis som det - både på gott och ont. Tova är också en väldigt stolt storasyster till Agnes även om hon visst tycker det är jobbigt ibland så är hon helt galen i henne och visar henne för alla vi träffar på och fick hon välja så skulle hon ha Agnes i sitt knä dygnet runt.



Men Tova har också ett hiskeligt temprament, lika glad som hon kan vara lika arg, envis och bestämd kan hon vara och har en vokabulär som pratar omkull den mest slipade politiker så att ta en fight med henne är som att be om en heldags argumentation, vissa dagar är det bara bättre att ge upp innan man kommit till det stadiet. När hon var mindre och inte fick som hon ville var henne stående svar "Nä, nu får det vara nog! Jag flyttar! TILL MORMOR!!!" och så vände hon å klacken och gick in på sitt rum, numera smäller hon mest igen dörren till sitt rum bara.  

Men så är hon söt, min stora lilla prinsessa och jag är så stolt över hur hon klarar saker, att plötsligt ha fått två äldre bröder och sen en lillasyster på det och lika glad är hon för det. Är killarna hos sin Mamma så saknar hon dem och är hon hos sin Pappa så saknar hon dem mer än mig. Hon är underbar på alla sätt och vis min stora lilla prinsessa som verkligen börjar bli stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0