Lite svammel

Igår hade vi en riktig mys dag, jag, Agnes och en massa bebisar och deras Mammor.

Grymt trevligt hade vi och massa gott fika fick vi i oss innan dagen var till ända. Agnes var på sitt bästa humör näst intill hela dagen vilket var riktigt skönt för hon kan verkligen vara super sura sunk sara om hon vill...



Idag ska vi ta och slappa hela dagen lång, imorgon är det studiedag i skolan och det ska bli riktigt skönt att slippa ställa klockan och att ha alla barnen hemma. Tror att vi ska ge oss ut på skattjakt imorgon så jag slipper ta promenaden själv.

Har ni hört talas om Geocaching förresten?? Det hade inte jag heller tills för ett par dagar sedan och igår gjorde jag mina två första jakter. De gick strålande, tack vare Angelicas son Filip. Det går helt sonika ut på att man via givna kordninater med hjälp av en GPS ska hitta gömda skatter, i alla skatter finns en loggbok och en penna där man antecknar datum och signatur. I vissa skatter ska man byta skatt, alltså ta med sig den som ligger i lådan och lägga i en ny. Alla skatter finns i olika svårighetsgrader och i olika svår terräng så det gäller att välja "rätt" skatt. Men imorgon så ska jag alltså introducera geocaching för Tova & Kasper, vi pratade om det i morse vid frukosten och de tyckte det lät som en kul grej. Bara att hålla tummarna att de tycker det när vi väl är ute också.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0