Jag älskar...



Vet ni en sak?


Jag har känt mig lite "tvingad" att printa ner en presentation av mig, Tova och Agnes, jag hade som plan att göra det på resten av familjen också men hur krystat är det inte egentligen??? Nä, nu skiter jag i det och skriver så som jag brukar, från hjärtat, det som bara ploppar upp, just som det ploppar upp i mitt huvud.

Jag älskar mitt liv, min sambo, mina döttrar och mina bonussöner över allt annat, de är alla underbara på sina sätt och vis. Jag tycker om att vara Mamma, det är underhållande, mysigt och roligt. Jag tycker om när huset är fullt av folk, när barnen har sina kompisar här, när det hörs tissel och tassel från var och varannan vrå. Att höra springet av små barnfötter och skrattet när syskon leker och busar. Jag älskar det livet och allt som hör det till.

Men vet ni en sak??

Ibland då skulle jag lätt byta bort alla barnen
och sambon också för den delen mot en kvart själv i duschen eller att få läsa en sida i en bok utan att bli avbruten om jag ens hinner sätta mig i soffan.

Ibland så undrar jag hur sjutton jag är funtad
som har valt att leva ett liv med bonusbarn och ett eget barn och dessutom skaffar ett till barn. Ibland suger det verkligen både att vara Mamma och sambo men jag skulle aldrig vilja byta bort det, aldrig någonsin, inte mot någonting, inte på riktigt. Även om hela familjen vissa dagar är väldigt billiga.

Jag är ju trots allt inte mer än människa
och jag blir också trött efter vaknätter, jag blir också sur och grinig på både barn och sambo, precis som de kan bli på mig, det hör till och jag tänker inte dölja det här när jag skriver för en sån dålig dag är just en så bra bloggdag – då får man ut allt och orkar vara den där Mamman man vill vara efter att ha luftat sina tankar och känslor, bara så ni vet älskar jag hela min familj även de dagar jag undrar vart ingen är som skulle hjälpa till med disken, varför ingen har lagt saker över allt när de bevisligen ligger just över allt och varför ingen plockar undan det för att inte tala om de dagar då ingen har lust att läsa läxor eller gå och lägga sig. Eller när ingen byter kläder femtioelva gånger just som man ska gå till skolan och sen skäller på mig för att jag tjatar, jag älskar dem, Tova, Agnes, Kasper, Kristoffer & P då också….


Kommentarer
Postat av: Jasmin- mamma till Angelina

Fin blogg du har och jättesöta barn :)

2011-09-13 @ 15:15:12
URL: http://jassisa.blogg.se/
Postat av: Carin

Jättefin bloggdesign, jag gillar den!

2011-09-13 @ 22:23:12
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0