Viktresa

Nu sover lillfisen en kort (förmodar jag) stund och jag har förberett genom att sätta på datorn redan i morse så vi får se hur långt jag hinner på det här inlägget innan hon vaknar.

Här rullar allt på - jag har gett mig fan på att få bort alla kilon jag vill ha bort - 10 kg ska bort till årskiftet, det är mitt första mål så tar vi resten sen. För att nå mitt mål har jag laddat ner en mängd appar till telefonen för att hålla koll på mig själv och hålla mig peppad...

Den första heter "Shape Up" och där lägger man in sina mål och vad man vill gå ner i veckan så räknar den ut vad man behöver äta för att nå sitt mål - tränar man eller rör på sig på annat sätt så får man extra kalorier att äta. Jag har följt den ett par dagar nu och är faktiskt inte det minsta hungrig alls trots att jag inte ska äta massor. Sen har jag inte appen för att räkna kalorierna utan för att få ett hum om hur jag äter och hur jag borde äta - det tar liksom lite emot att lägga in en kexchoklad men inte ett äpple.

Ett stort plus med Shape up är att den är på svenska och att alla våra vanliga varumärken finns med i databasen plus att allt anges i "rätt" måttenheter. Jag kan verkligen rekomendera den appen för dig som vill ha lite koll och vägledning på vad du stoppar i dig.



Sen har jag "Runkeeper" och "Barnvagnsutmaningen" de behöver väl knappast någon närmare presentation utan mäter hur långt du går, i vilken hastighet och räknar ut hur många kalorier du har förbränt. Barnvagnsutmaningen är lite rolig också för där kan du "tävla" mot andra för att uppnå resultat, dessutom får man titt som tätt erbjudanden när man nått ett mål som att hämta en juice gratis i närmaste affär etc.

Sen så var det mina Personliga Tränare - ja, jag har ju inte råd med någon riktig och med endast ett gym i min närhet utan barnpassning, ett barn som aldrig sover och en sambo som jobbar mer eller mindre dygnet runt är det omöjligt för mig att lyckas komma väg och träna. Därför laddade jag ner apparna "Work out". De är faktiskt bättre än vad jag först vågade tro - de finns för mage, rumpa, armar, ben och kondition - alla fungerar på samma sätt - en video på varje övning (10st/app) och tidtagning för varje delmoment - du väljer själv hur länge du vill träna varje del - om du vill köra ett helt program eller bara enstaka övningar. Jag börjar lätt och kör ett helt program per del, men den kortaste tiden. Känner att jag måste börja där för att inte tröttna och för att sakta bygga upp mig själv igen.



Sen kan jag inte uppdatera er om hur det går just nu eftersom jag inte är ägare till någon våg men jag ska införskaffa en nästa gång vi åker till den stora staden...:)

Hur gör du?! Hur har du gått ner i vikt? Vad är ditt mål? Vad behöver du för att klara ditt mål?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0