Nu får det vara nog!

Nu får det bli lite ändring här - nu får det bli lite ordning på mitt bloggande men framför allt på min vikt.

Bloggandet har jag en bra och vettig förklaring till och det är att lillbus Agnes tycker att sova är för mesar - hon sover inte på dagen och hon sover inte på natten. Eller hon somnar sött i sin säng on kvällarna men sen tycker hon att man ska vakna varannan timme hela natten och eftersom det varit strul med hennes vikt så krävs det först amning - vilket är helt okej då kan jag halv sova men sen krävs det att jag gör en flaska direkt efter. Om jag inte gör det så vaknar hon varje timme istället och då skulle tädstickor vara mer effektivt att ha i sängen än en kudde. När flaskan görs så vaknar jag ju till ordentligt och inte törs jag halv sova medan jag matar henne med den heller för open som hon är sätter hon halva flaskan i halsen ibland. Så när hon är rapad och klar har det gått nästan en timme och är då en timme tills hon vaknar igen så med lite tur får jag max en timmes sammanhängande sömn om nätterna, tillråga på allt slår lillskrot upp sina små blå för dagen senast 06:00, men oftast redan vid 05:00. Då är det ingen ide för mig att försöka somna om eller söva henne eftersom det snart är dags att gå upp och väcka de tre stora då och P åkt till jobbet. Så man kan helt enkelt säga att när jag har fått tid och möjlighet har jag sovit istället för att blogga. Men man kan ju hinna båda, ibland i alla fall, eller hur?

*Bild kommer - datorn vill inte sammarbeta just nu*

Å så var det vikten ja, jag behöver en spark i röven! Puchning och förnedring för att hålla mig till mitt upplägg. Var på efterkontroll igår och vågen stannade på helt makalösa 91,5kg, nu får det vara nog! Jag vet att ju tröttare jag är dessto mer skit stoppar jag i mig men nu är upplägget VATTEN, vatten mellan måltiderna inte en chokladkaka eller halva godisskålen.

Eftersom amningen strulat men jag vill fortsätta med den i alla fall tills att Agnes är 4 månader och har börjat med smakportioner så vill jag inte hålla på och krångla för mycket med maten. Jag vill heller inte banta av den enkla anledningen att jag vill inte att Tova ska lära sig det som enligt mig är det fulaste ordet som finns. Jag vill att hon ska ha en sund inställning till mat och inte tro att man måste vara smal för att duga utan veta att alla duger som de är - därför går bantning fetbort här hemma. Dock komemr jag att äta på en assiett istället för en tallrik för att få mindre portioner och hålla mig till bara en portion på regelbundna tider.

Sen så går jag, jag går och går 5-10 km varje dag och det tänker jag fortsätta med samt lägga in lite styrketräning och joggning - när någon är hemma och kan ta Agnes.

Vad tror ni?!

Följer ni med på min viktresa?!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag är på! Behöver också en spark där bak!!

2011-10-10 @ 10:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0