3 kalas, ett dop och jul...

Dopet närmar sig. Inte med stormsteg direkt men det närmar sig likväl, snart är Oktober till ända och November är fullspäckad med kalas till höger och vänster så den kommer försvinna i ett nafs och vips så kommer December komma och dopet knacka på dörren. Allt är egentligen klart - om man räknar inbjudningskorten som allt alltså.

Och dopklänningen, den är i och för sig inte klar - den är inhandlad men ska sys om lite så den blir så som jag vill. Agnes kläder till efter dopet är så när på som klara - eller klänningen är klar men inte strumpbyxorna, bodyn och koftan. Jag har bestämt vilka färger jag vill ha på Tovas kläder - nu måste jag bara hitta dem...

...och kläder till mig själv också. Först så vill jag hinna gå ner en 10 kilo så det känns inte som om jag riktigt kan införskaffa dem just nu men jag måste ju ändå ha ett hum om vad jag vill eller kan tänka mig att ha på mig och jag har just nu absolut ingen aning.

Kläder till Kristoffer och P är vi på det klara med men till Kasper vet i sjutton vad vi ska hitta på. Shit vad det ska vara svårt ibland, vad har ni för tips på kläder? Till mig, Tova och Kasper?? Och då helst något annat än varsin jutesäck...

Så var det tårtorna, jag vet hur de ska se ut och vad det ena lagret ska ha för fyllning och kanske det andra också men inte helt säkert än. Håller dessutom på att planera Mammas 50-års tårta som ska gå i rött, svart och guld men vad jag ska hitta på för gott i är jag inte helt på det klara med än. Suck. Jag borde få semester en vecka för att hinna planera Kasper och Kristoffers födelsedagskalas , Mammas tårta och dopet - undrar om man kan få semester beviljat från Försäkringskassan...


BILDKÄLLA

...det skulle verkligen behövas för snart är det ju ta mig sjutton jul också. Eller kanske kan man få hyra in ett par av Tomntens nissar att hjälpa en. Någon som har numret???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0